شهرستان مسجدسلیمان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شهرستان مسجدسلیمان
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخوزستان
مرکز شهرستانمسجدسلیمان
سایر شهرهامسجدسلیمان
گلگیر
بخش‌هابخش عنبر
بخش گلگیر
بخش مرکزی
سال تأسیس۱۳۳۳[۱]
مردم
جمعیت۱۱۳٬۴۱۹ نفر[۲]

شهرستان مسجدسلیمان یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است. مرکز این شهرستان، شهر مسجدسلیمان است. این شهرستان در سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۱۳٬۴۱۹ نفر جمعیت داشته‌است.[۲]

مردم‌شناسی[ویرایش]

مردم این شهرستان از ایل بختیاری می‌باشند و به گویش بختیاری سخن می‌گویند.

بخش‌ها و دهستان‌ها[ویرایش]

شهرستان مسجدسلیمان در سال ۱۳۳۳ تأسیس شده‌است.[۳] این شهرستان در سال ۱۳۸۱ دارای چهار بخش مرکزی، گلگیر، لالی و اندیکا بود. در سال ۱۳۹۱، بخش عنبر شهرستان مسجد سلیمان تأسیس شد. بخش لالی در سال ۱۳۸۲ و بخش اندیکا در سال ۱۳۸۴ از شهرستان مسجد سلیمان جدا شدند و به شهرستان ارتقا یافتند. در حال حاضر، شهرستان مسجد سلیمان دارای سه بخش، شش دهستان و دو شهر است:[۴]


شهر: مسجد سلیمان
شهر: گلگیر

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «بانک اطلاعات تقسیمات کشوری». وبگاه رسمی وزارت کشور ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۹ مه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در آبان ۱۳۸۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵، جمعیت تا سطح آبادی بر حسب سواد». وبگاه رسمی مرکز آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ اکتبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در آبان ۱۳۸۹. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک) خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «آمار» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام وزارت وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. «روستانت». بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ اوت ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲ مارس ۲۰۱۸.